“Elige la vida. Elige un empleo. Elige una carrera, elige
una familia, elige un televisor grande que te cagas; elige lavadoras, coches,
equipos de compact disc y abrelatas eléctricos.
Elige la salud: colesterol bajo y seguros dentales; elige pagar hipotecas a interés fijo; elige un
piso piloto. Elige a tus amigos.
Elige ropa deportiva y maletas a juego; elige pagar a
plazos trajes de marca en una amplia gama de putos tejidos. Elige el bricolaje
y preguntarte quién coño eres los domingos por la mañana; elige sentarte en el
sofá a ver tele concursos que embuten la mente y aplastan el espíritu mientras
llenas tu boca de puta comida basura.
Elige pudrirte de viejo cagándote y meándote encima en un
asilo miserable siendo una carga para los niñatos egoístas y hechos polvos que
has engendrado para reemplazarte. Elige tu futuro. Elige la vida.
Pero, ¿por qué iba yo a querer hacer algo así? Yo elegí
no elegir la vida, yo elegí otra cosa. ¿Y las razones? No hay razones. ¿Quién
necesita razones cuando tienes heroína?” Trainspotting, 1996
En una de les sessions del curs parlàvem
sobre les parts que ha de tenir una bona narració. Jo crec que la part més
important de tota narració és el principi, la introducció. La part que et farà
decidir si vols continuar el que has començat o no t’interessa i ho deixes.
Doncs bé, aquesta introducció de la
pel·lícula Trainspotting, és un clar exemple de primera impressió per captar el
públic. Quan Ewan McGregor comença a parlar ni tan sols t’esperes l’última
frase de la introducció (“¿Quién necesita razones cuando tienes heroína?”), per
tant, capta al públic des d’un principi “mostrant-li” que el que passarà en
aquesta pel·lícula no s’ho esperaran. A més ja comença indicant que segurament
anirà en contra dels tòpics de la societat actual (compra’t un cotxe, casa’t,
paga impostos, etc), la qual cosa atreu molt públic interessat en estar d’acord
amb el que diu, o en contra.
Des del meu punt de vista, tota la
pel·lícula en general, a part de tractar el tema de la heroïna molt
profundament, és una molt bona visió del que són les amistats, la família, la
justícia, l’oci, el dia a dia en general.
Conta amb gairebé un perfecte inici,
una narració interessant i un final sorprenent i plaent a la vegada, perquè a l’espectador
se li quedi un “bon sabor de boca”, que moltes vegades és el que més es recorda
al cap i a la fi.
Des de l’any 1996 el cinema ha
evolucionat molt, però crec que aquesta és una pel·lícula que per molts anys
que passin seguirà causant impressió a tot aquell que la miri. Aquest és un
mèrit que no es pot reconèixer en moltes pel·lícules.
Marta Sisó de Lara
No hay comentarios:
Publicar un comentario