La Asociación para las familias con Alzheimer
No tan sols surten d’Estats Units les bones campanyes de publicitat… Aquí en tenim un exemple.
Aquesta campanya de l’Associació per les famílies contra l’Alzheimer consegueix posar la pell de gallina.
Tot comença amb una noia preguntant a un noi si la reconeix, si es recorda d’ella. El noi li contesta que no, que li sap greu però no sap qui és. Ella li dóna una tarjeta i se’n va. La cara del noi en llegir-la és de sorpresa. La situació es repeteix unes altres vegades i llavors es mostra el que hi posa a la tarjeta: “Así se siente una persona con alzheimer. Ayúdanos a vencerlo”. Seguidament continua fent el mateix amb unes altres persones i s’entén el perquè de la cara de sorpresa.
Per l’àudio i els moviments de la càmera (i el fet que sigui “oculta”) no sembla un anunci en sí, sinó una grabació “casolana” al carrer però al final es mostra el logo de l’Associació. El fet que en un principi no es coneixi el que està succeïnt, capta l’atenció del públic. Es crea la intriga amb el simple fet de no mostrar el que hi diu a la tarjeta. Això provoca que s’enfoqui l’atenció cap a les cares de la gent al llegir el que està escrit.
Quan per fi es pot llegir el missatge s’enten tot el que s’abia observat anteriorment i es fa un repàs mental de les cares de les “víctimes” que apareixen en l’espot. És una molt bona forma de memoritzar la campanya ja que obliga a recordar-la inclús mentre l’estàs veguent.
És un exemple molt bo de com arribar al públic i conscienciar sobre el que pateixen les persones afectades per aquesta malaltia. En altres campanyes s’apel·la a la pena mostrant víctimes de la malatia que, d’alguna manera poden semblar artificials. Amb aquesta campanya el públic, tant el que apareix en l’espot com el qui el veu en pantalla, es sent per un moment com una persona afectada per l’Alzheimer, i no hi ha millor manera de fer-li veure a algú el que pot arribar a patir una persona que posant-se en el seu lloc mateix.
Tan sols dir que és excepcional.
Marta Sisó de Lara
No hay comentarios:
Publicar un comentario