domingo, 13 de mayo de 2012

"Ogilvy va dir..."


“Fairfax Cone opina que <<le gustaría borrar de nuestras vidas la palabra CREATIVIDAD>>. Ed Cox piensa que <<no existen redactores creadores o no creadores; sólo hay buenos y malos escritores de anuncios>>.”  “Confesiones de un publicitario”, David Ogilvy.

Trobo molt interessant que una persona tant important en l’àmbit de la publicitat, o més aviat, la persona considerada com “el pare de la publicitat actual” sigui tan ferm afirmant que no li agrada la paraula CREATIVITAT, ja que no tan sols ho diu amb les seves paraules, sinó que també ho reforça a través d’altres cites de grans personatges com son Fairfax Cone i Ed Cox.

Estem cursant segon del grau en publicitat i relacions públiques, i tot el que fa referència al terme “publicitat” pot ser nombrat igualment, com si en fos un sinònim,  “creativitat”. Ogilvy és tot un exemple a seguir per nosaltres i a més ens en han parlat en gairebé totes les assignatures relacionades amb la part de publicitat. Crec que és precís parlar sobre el fet que no estigui d’acord amb el terme “creativitat” perquè, de la mateixa manera que ens parlen d’aquest personatge rellevant, ens parlen d’aquest terme contínuament. Des del meu punt de vista la paraula “creativitat” sona com quelcom que ja “ve de sèrie” en les persones. No penso que algú que no tingui molta imaginació als deu anys no pugui arribar a ser mai un publicitari. Com en totes les professions, un ha d’aprendre l’ofici, i tenir més o menys imaginació es pot practicar i millorar.

 Jo no em situo en un extrem com fa Ogilvy pensant que no s’hagi d’utilitzar la paraula “creativitat” per a res, però si que crec que li hem donat molta importància i l’hem transformat en un sinònim de publicitat. No tan sols s’ha de ser creatiu per poder arribar a ser un bon publicista, hi ha molts altres factors importants que hi influeixen, com haver llegit molt, o haver viatjat a molts llocs i haver vist moltes coses, haver escrit molt, ser una persona observadora, etc. Ser creatiu no ho és tot. A més, crec que és un terme molt subjectiu, el que per una persona pot ser molt creatiu, per una altra no valdrà res. Per tant, no crec que li haguem de donar tanta importància com per utilitzar-ho com un sinònim de publicitat.

Marta Sisó de Lara

No hay comentarios:

Publicar un comentario